iklan

Like Cherite Ini

Rabu, 12 Jun 2013

Artis Wanita Malaysia Yang Sudah Berhijab

Alhamdulillah.... Sejak kebelakangan ini, semakin ramai artis wanita Malaysia yang telah melakukan penghijrahan dan mengenakan hijab. Penghijrahan yang dilakukan mereka itu pula ada bersebab. Ada yang mengatakan ia dilakukan atas pilihan mereka sendiri, ada pula yang mengatakan sudah sampai seru dan tidak kurang pula yang mengakui mereka telah mendapat petunjuk serta taufik dan hidayah untuk berubah. 

Biarpun penghijrahan itu dilakukan dengan pelbagai sebab, namun apa yang nyata kebanyakan selebriti tempatan ini berharap supaya keputusan mereka untuk berhijab itu akan berkekalan dan mampu mengubah mereka menjadi muslimah sejati. 

Sama-sama kita ucapkan syabas kepada semua selebriti yang telah berani melakukan penghijrahan ini demi kebaikan diri. Mudah-mudahan apa yang mereka lakukan akan terus dirahmati Allah serta turut membuka pintu hati orang lain untuk mengikut jejak langkah yang sama. 

Ini pula senarai artis wanita Malaysia yang telah berhijab:






Bilangan artis wanita tempatan yang sudah berhijab pula semakin hari semakin bertambah. Terbaru pelakon Puteri Sarah dan penyanyi terkenal Aliyah tampil ayu dengan gaya hijab tersendiri. Suatu perkembangan yang baik kerana gaya seksi dan free hair bukan lagi pilihan mereka untuk menempa nama sebagai selebriti Malaysia. Malah peminat-peminat indusrti hiburan pula memberi sokongan seratus peratus terhadap perubahan mereka. Kini ramai wanita muslim di Malaysia juga boleh dikatakan sudah memilih berhijab kerana kesedaran tentang Hijab dipandang serius. Alhamdulillah.... 



Pelakon Puteri Sarah Liyana

Penyanyi Aliyah

Penghibur No. 1 Malaysia Dato' Sti Nurhaliza
Sebelum ini Dato' Siti tampil dengan gaya hijab tutup sebahagian rambut je, tapi kini beliau sudah mengambil keputusan untuk berhijab penuh.

Pelakon dan penyanyi Haleeda

Pelakon Noorkhiriah


Pelakon Ayu Raudhah juga isteri pemain bola sepak kebangsaan  Zaquan Adha


Penyanyi tersohor Malaysia Shila Amzah
Berhijab bukan penghalang untuk bergelar penyanyi, malah rezekinya makin masyuk.
Sebaik sahaja berhijab Shila Amzah menyertai pertandingn nyanyian Asian Wave 2012 di Shanghai, China dan berjaya bergelar Juara. Syabas!!! 


1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan