iklan

Like Cherite Ini

Jumaat, 26 Julai 2013

Produk Asid Kojic


Apabila ingin memutihkan kulit, mungkin penemuan yang paling menarik ialah produk asid Kojic. Ianya adalah bahan semulajadi yang datang dari beberapa jenis kulat. Ramai menganggap asid Kojic losyen untuk produk kulit atas pemutihan kerana mereka membuat ia lebih mudah untuk merawat kawasan yang besar.

Asid ini berasal dari cendawan dan diketahui berasal dari Jepun. Ia datang dalam pelbagai bentuk dan digunakan dalam banyak produk kulit mencerahkan pigmentasi.

Jadi, mengapa orang menggunakan produk kulit yang meringankan warna kulit mereka? Juga terdapat beberapa sebab mengapa orang menggunakan produk asid kojic. Sesetengah orang menggunakannya untuk merawat tompok gelap pada badan atau muka mereka, memudarkan freckles gelap dan ada juga yang berharap produk asid kojic dapat menyekatakan warna kulit. 

Cara rawatan ini adalah kerja-kerja yang merosakkan dan menghalang pengeluaran enzim yang dikenali untuk mewujudkan melanin dalam kulit. Melanin adalah yang memberikan warna kulit kita. Ia berfungsi untuk memudarkan freckles dan banyak jenis pigmentasi kulit yang tidak normal. Apabila freckles (atau masalah pigmentasi) mula-mula keluar, penggunaan asid kojic diutamakan. Tetapi selepas banyak kajian orang telah menyatakan bahawa kulit mereka telah menjadi sangat sensitif selepas menggunakannya untuk tempoh masa yang panjang. Oleh kerana penemuan ini, pengilang telah menambah kortisol serta bahan-bahan semula jadi untuk membantu menangani kesan-kesan.

Yang mana satu untuk memilih?


Pengelupasan Glycolic



Terdapat banyak jenis produk asid Kojic. Setiap orang mempunyai pilihan mereka sendiri. Sekiranya sekadar untuk rawatan muka, maka pengelupasan kulit Glycolic akan menjadi rawatan yang sesuai untuk anda. Sebaliknya, jika anda sedang mencari lebih daripada produk berasaskan serum atau gelatin maka gel pencerahan kulit akan menjadi pilihan yang baik untuk anda.

Pengelupasa kulit Glycolic juga sering dirujuk sebagai pengelupasan kulit kimia. Salah satu jenis pengelupasan kulit ini adalah yang mengandungi asid Glycolic, asid kojic dan alfa hydroxy di dalamnya. Gabungan ini adalah cara yang baik untuk mendapat manfaat tiga rawatan kecantikan sekali. Asid Glycolic membantu dengan menyingkirkan kulit mati dan mendedahkan kulit lebih cerah baru. Alpha hydroxy besar untuk anti penuaan serta memperbaiki sel-sel kulit yang rosak di bawah permukaan kulit. Asid Kojic membantu dengan apa-apa jenis pigmentasi kulit yang tidak normal. Oleh itu, apabila anda telah selesai dengan rawatan anda mungkin akan rasa seperti orang yang baru dengan kulit yang lebih segar.

Satu lagi jenis produk asid Kojic adalah gel mencerahkan kulit. Kebanyakan produk gel pencerahan kulit mengandungi vitamin seperti vitamin A, C, E, semua yang memberi manfaat dan memberi kulit cahaya semula jadi. Vitamin C adalah penting dalam pengeluaran kolagen, vitamin A membantu membaiki sel-sel kulit yang rosak dan vitamin E membantu dengan menjadi pelembap yang baik untuk kulit. Bahan-bahan ini ditambah kepada asas ini untuk membantu mengatasi sensitiviti yang dikaitkan dengan penggunaan yang berpanjangan asid Kojic apabila ia digunakan dengan sendirinya.

Apa yang Anda Perlu Tahu

Mudah-mudahan anda telah belajar banyak maklumat berharga yang berkaitan asid kojic serta beberapa produk yang mempunyai bahan kimia ini. Saya bukan seorang profesional perubatan atau pakar dermatologi, saya cuma mencari pendapat profesional. Tetapi sebelum memulakan rawatan pelunturan kulit, rujukan nasihat amat diperlukan. 


Sumber dari  http://www.kojicacid.org/kojic-acid-products

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan